Kampania Gripex „Sick Responsibly” („Choruj odpowiedzialnie”) została nagrodzona w konkursie „Password” tytułem najbardziej efektywnej kampanii wizerunkowej na rynku litewskim w 2016 r.

Na Litwie 75% osób chodzi do pracy, będąc przeziębionym lub chorując na grypę. 60% managerów nie zwraca uwagi na to, że podwładny jest chory, za to 54% pracowników jest złych na tych kolegów, którzy przychodzą chorzy do pracy. Z tego powodu zamiast zachęcać konsumentów do pracy podczas przeziębienia, postanowiliśmy powiedzieć coś dokładnie odwrotnego. Kampania „Sick Responsibly” miała skłonić do przełamania litewskiej „kultury chorowania”. Jej głównym celem było pokazanie, że warto dać sobie czas na wyzdrowienie, bo przychodząc do pracy chorym, ryzykujemy zdrowie nie tylko swoje, ale także innych.

Fundamentem kampanii były działania ATL i BTL, obejmujące szerokie spektrum mediów – TV (m.in. 20-sekundowy spot przedstawiający sytuację epidemiologiczną w poszczególnych regionach kraju, emitowany po głównym wydaniu wiadomości i prognozie pogody), internet (display, content - reportaże video, artykuły, social media, konkursy), radio, OOH (citylighty, przystanki, autobusy, trolejbusy, windy w centrach biznesowych, monitory informacyjne przy kasach w hipermarketach Maxima) oraz aktywności w aptekach (wobblery i monitory promocyjne w największej sieci Eurovaistine).

Organizatorem konkursu „Password” jest dziennik biznesowy i portal internetowy „Business News”.